L'alcalde de les persones
L'alcalde de les persones
A la nostra ciutat, cada 3 minuts es comet un delicte i cada dia es produeixen 3 agressions sexuals. Barcelona pateix una taxa de criminalitat un 50% més alta que Madrid. Necessitem 1.000 agents més de la Guàrdia Urbana i 3.000 Mossos d'Esquadra. Instal·larem càmeres de seguretat als carrers conflictius, millorarem la il·luminació i endurem les penes reformant la Llei de Multireincidència que el PSOE manté bloquejada al Congrés.
No ens podem permetre que llogar o comprar un pis a Barcelona sigui una missió impossible i expulsi els joves de la ciutat. Acabarem amb la reserva del 30%. Eliminarem polítiques que afavoreixen l'okupa i expulsen oferta de lloguer del mercat. Afavorirem la col·laboració públic-privada per construir nous habitatges i ajudar els joves a emancipar-se.
A Barcelona es comptabilitzen centenars d'immobles ocupats. 22 propietats públiques estan ocupades i Collboni no fa res per desallotjar-les. Per això, posarem en marxa l'oficina antiokupes aprovada a proposta de Daniel Sirera i que l'alcalde no obre, i desallotjarem de manera immediata tots els immobles municipals.
Suprimirem la taxa de residus (a la factura de l'aigua paguem més per impostos que per consum). Aplicarem més bonificació de l'IBI a les famílies nombroses i monoparentals, i a veïns i negocis afectats per obres de llarga durada. Suprimirem l'impost de plusvàlua i reduirem l'impost de vehicles.
L'Ajuntament de Barcelona triga, en algunes ocasions, més de 1.000 dies a donar una llicència. Acabarem amb la cita prèvia, reduirem les traves burocràtiques i el paperassa i facilitarem l'accés als tràmits en línia a les persones amb més dificultats.
La improvisació i la manca de planificació en el disseny de la xarxa de carrils bici per part del govern Colau-Collboni ens ha deixat carrils absurds com el de la Via Augusta, que ha empitjorat la circulació a la zona, o situacions de risc en carrils contra el sentit del trànsit, en parades d'autobús i en contenidors d'escombraries. Acabarem amb aquestes nyaps que posen en perill els vianants i ciclistes i perjudiquen la mobilitat de la ciutat.
Barcelona és una ciutat motera, com demostra que hi hagi més de mig milió de motos a la ciutat. Són vehicles ràpids, lleugers, que faciliten la mobilitat per la ciutat i ajuden a descongestionar el trànsit. Permetrem que les motos circulin pel carril bus-taxi.
Prop de 300 persones, també menors, malviuen en assentaments i 1.384 persones malviuen al carrer. Barcelona no pot permetre's aquesta situació d'emergència social. Incrementarem la col·laboració públic-social, imprescindible per mediar i oferir oportunitats a aquestes persones.
L'esquerra s'ha proposat acabar amb tot el sector turístic, una activitat que hem de preservar i cuidar, ja que genera al voltant de 150.000 llocs de treball a la nostra ciutat i suposa un 15% del PIB. Davant d'això, treballarem perquè Barcelona torni a acollir uns Jocs Olímpics, perquè sigui seu de grans esdeveniments internacionals i que siguem la capital europea de la moda. Promourem l'ampliació de l'aeroport del Prat, el Corredor Mediterrani i més i millors connexions amb la resta d'Espanya, Europa i el món.
La Generalitat de Catalunya deu 207 milions d'euros a Barcelona. Barcelona necessita aquests recursos que li pertanyen per ampliar l'oferta pública d'habitatge, millorar les polítiques socials i l'atenció a persones vulnerables, millorar infraestructures i comptar amb més recursos per ser una ciutat més segura.
Els meus caps són les barcelonines i els barcelonins, i per això la meva obligació és recórrer els 73 barris de Barcelona: escoltar els seus problemes i inquietuds i plantejar solucions per fer-los la vida més fàcil. Barcelona es mereix més. Es mereix un govern municipal compromès amb la ciutat per sobre de les ideologies. Que acabi amb la inseguretat i l'incivisme. Amb un projecte clar que recuperi el seu prestigi.